Cât costă promovarea online?

Cât costă promovarea online? E o întrebare tot mai des rostită și o frământare tot mai mare pentru mulți antreprenori având în vedere mutarea multor afaceri în online. Chiar dacă la început datorită scepticismului trec mai puțini în online, cu timpul trecerea tot se va realiza, nu ai cum, va fi o condiție obligatorie la felul în care se întâmplă lucrurile.

Așadar prezența pe online nu mai este decât o chestiune de timp, nu de opțiune. Puține afaceri prin specificul lor nu vor fi afectate de online.

Cât costă promovarea online?

În aceste condiții apar inevitabil întrebări de genul celei de mai sus și alte întrebări conexe: Cât costă să îmi fac un site? Cât costă să îl găzduiesc? Cât costă curieratul? Cât costă promovarea online? Și altele foarte cunoscute celor care au pășit deja în online.

Ei bine, dacă e să fiu sincer, nu există un cost fix pentru promovare online și cred că întrebarea e pusă greșit. Promovarea online nu e un produs pe care îi iei de pe raft și îl pui în coș. E un proces, e o învățare, e testare și apoi vorbim de conversie. Deci răspunsul la întrebarea cât costă promovarea online e cu multe variabile.

Se pot face de la campanii minimale pe facebook care le poți face pe un euro pe zi pentru a face vizibilă marca până la bugete de sute de euro pe zi sau chiar mii. Totul e ca acești bani investiți (nu cheltuiți) să aducă alți bani.

Și totuși… cât costă halatul?

Cred că e bine să vorbim mai degrabă de procente de acum încolo. Fie că antreprenorul își face singur campaniile, fie că angajează pe cineva sau contactează o agenție, cred că trebuie să aloce un buget procentual. Ca exemplu, pe fashion procentul se mișcă în jurul a 10% din prețul produsului. Clar că situația nu stă la fel pe obiecte sau servicii scumpe, nu va costa campania 10% din prețul unui logan dar tot în procente e ok să discutăm.

Era mai ieftin în altă parte?

Da, poate fi mult mai ieftin decât la agenția cu care lucrezi acum, există sute de „experți în reclamă” pe net care de care mai ieftini dar rezistă tentației de a migra repede de la unul la altul. Analizează bine înainte de a semna un contract că ulterior e tare dureros să te muți la altcineva. Să faci reclamă necesită multă analiză, învățare și teste. Ori dacă tu întrerupi contractul în faza asta… o poți lua de 100 de ori de la capăt fără să ai rezultat.

Garanția doamnă, garanția…

Păi… din păcate garanție nu îți dă nimeni pentru că nu depinde doar de agenție sau de omul care face campaniile. O reclamă perfectă la un site aiurea e aruncare cu bani în câini. Aduci clienți cu bani la tine care pleacă fluierând a pagubă și nu mai trec din cauza unui site nefuncțional sau ineficient construit.

Garanție nu dă nimeni. Dacă veți garanție se poate da, dar la ce vă ajută dacă nu aveți rezultate? Eu pot oferi garanție pe niște cifre, de exemplu că vă aduc pe prima pagina din google din pagina 50 într-un anumit interval, da și? Dacă asta nu îți aduce vânzări cu ce te ajută?

Jocul de echipă în reclama online

Aici e cheia de fapt. Varianta ideală e să fie o echipă alcătuită din: Antreprenor entuziast, pasionat și corect, om din interior delegat care să împărtășească valorile echipei si antreprenorului care l-a angajat și agenție sau angajat care știe cum să aducă clienți.

Așadar reclama online nu e o cheltuială, devine tot așa de naturală în planificarea bugetului ca și cheltuielile de logistică. Depinde doar de muncă, inspirație, creativitate și onestitate dacă banii prevăzuți pentru reclamă online devin profit sau nu.

Sper ca am răspuns realist la întrebarea: Cât costă promovarea online?

 

Cat costa promovarea online?

Photo by Myriam Jessier on Unsplash

Lasă un comentariu